lördag 15 september 2012

"Vanlig" fast ovanligt god ostkaka

När jag ändå är inne på ostkaka så lägger jag ut mitt recept på "vanlig"  - fast glutenfri och LCHF - ostkaka. Receptet är inspirerat av Birgitta Höglunds recept. Klicka HÄR för att komma till det!
INGREDIENSER till 6 portioner
500 g Keso
4 stora ägg
2,5 dl grädde
50 g strimlad/hackad mandel
4 malda bittermandlar
3 - 5 msk Sukrin
1 nypa havssalt
1 tsk stött kardemumma
1 tsk vaniljpulver
1 tsk fiberhusk
smör till formen

GÖR SÅ HÄR
Ja, det är inga konstigheter! Blanda bara ihop allting ordentligt och häll i en smord ugnsform. Grädda i 200 grader ca 30 - 40 minuter och låt ostkakan stå och "goa till sig" minst 15 minuter innan du hugger in på den! :D
Gott att servera till är färska eller upptinade bär och lättvispad grädde.

Anneli.

3 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Den här blev riktigt god gjorde den igår mums:)
Finns nu på min blogg och länkade till dig förstås :)

Anneli Sjögren sa...

Tack Milla! Roligt att du gillade den! Det gör jag också!! :D
Prova gärna den med körsbär också - den är väldigt god den med!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.