söndag 6 november 2011

Bästa Kryddiga knäckebrödet!

Inspirerad av ett recept i denna bok som jag lånat av en kompis
satte jag fart med att slänga ihop lite kryddknäcke av det jag hade hemma!
Det blev SUPERGOTT!!!!! :D Och väldigt lättbakat!! (Vilken perfekt kombination!!!)

Här får ni receptet:

KRYDDKNÄCKE

3 ägg
1 dl helt linfrö
1 dl pumpakärnor
1½ dl LCHF-mjöl*
1 tsk bakpulver
2 krm salt
1 tsk kanel
1 tsk ingefära
1 tsk stött kardemumma

* LCHF-mjöl = en blandning av Pofibrer, Fibrex, mandel och kokosflingor som jag kört i en mixer till mjöl. Jag tog ungefär lika delar av allting.

GÖR SÅ HÄR:
Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i äggen så allt blir blandat och smeta sen ut alltihop över nästan ett helt bakplåtspapper. Grädda i 200 grader i ca 20 minuter.
Tag ut brödkakan och skär i lagom stora rutor, sära dem lite åt och sen in i ugnen på eftervärmen tills de är helt torra. Förvara dem i en tättslutande burk sen när de är helt svala.
Suveränt gott med smör och ost till en kopp té eller kaffe!!

Anneli.

Inga kommentarer: